Dia di Himno y Bandera - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariëlle Jong - WaarBenJij.nu Dia di Himno y Bandera - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariëlle Jong - WaarBenJij.nu

Dia di Himno y Bandera

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

23 Maart 2015 | Aruba, Oranjestad

Beste Allemaal,

Op 18 Maart is hier de officieel ‘Aruba’ dag. Ook wel Dia di Himno y Bandera word het hier genoemd. Het is eigenlijk wel te vergelijken met koningsdag in Nederland. Want de kinderen kwamen een dag ervoor met versierde fietsen op school en we zouden een optocht gaan fietsen, lopen of skaten. Dat was nog wel leuk want iedereen kan hier niet zo goed fietsen als in Nederland;). Verder hadden we leuke spelletjes gedaan en daarna gingen we eens lekker eten. Iedereen had allemaal hapjes meegenomen wat typisch iets van Aruba is. En van eten houden ze hier wel, soms was heerlijk maar af en toe had wel even een bekertje water nodig.

De volgende ochtend, 5 uur de wekker. En ja daar gingen we weer met mijn stagebegeleider op pad. We gingen naar de Natural Pool. Maar hier kan je niet heen met de auto dus we hebben het laatste stuk gelopen. Maar dat was niet zo erg. Want we zagen mooi de zon opkomen. Dit was een mooi gezicht. Toen kwamen we aan bij de Natural Pool. De naam zeg het al het is een natuurlijke pool van rotsen. Je kan hier mooi snorkelen dus om 7 uur lag ik al lekker in het water tussen de vissen.

Verder zijn wij niet de enigste die hier stage lopen. Want er zit hier nog een groep studenten waar we soms eens leuke dingen mee doen. We zijn bijvoorbeeld al een keer wezen eten bij de zeerovers, hier kan je heerlijk vis eten. Wordt bijna wel een attractie genoemd hier op het eiland. Verder hebben we ook met een Catamaran gevaren. Dat was erg leuk met het lekkere weer hier.

En wat ik hoor, gaat geloof ik in Nederland soms ook weer heerlijk het zonnetje schijnen. ;)