Aruba:) - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariëlle Jong - WaarBenJij.nu Aruba:) - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariëlle Jong - WaarBenJij.nu

Aruba:)

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

17 Maart 2015 | Aruba, Oranjestad

Hooi allemaal,

Toch maar snel weer een blog schrijven. Wat vliegen de weken hier snel voorbij. Komt vooral dat ik het ook erg naar me zin heb. Lekker door de weeks stage lopen en in de weekenden spreek je leuk met mensen af die je hier ontmoet.
En ja dan denk je elke ochtend heerlijk in het zonnetje naar stage lopen totdat het een keer hier regent. En dan regent het echt hard. Gelukkig hebben we aardige eigenaars van de appartementen die ons even naar stage had gebracht. En wat zie ik daar, een kind komt niet met een paraplu naar school maar ze slaan gewoon een handdoek om zich heen. Opzich ook een prima oplossing als je geen paraplu heb;).
Als het in Nederland gaat sneeuwen zitten de kinderen heel de dag naar buiten te kijken vanuit klaslokaal maar hier is het als het gaat regenen. Ook wel leuk om te weten. In mijn stageklas mogen ze af en toe voor de klas komen om een mop te vertellen en wij maken grappen over de belgen maar hun over de makamba (nederlanders). En ja dan zit ik daar als Nederlander. Soms moet ik ook wel toegeven dat het zo is ;p Verder hadden de zesde klasser een Madame Tussauds georganiseerd in een mooi hotel op Aruba. Dit was erg leuk, ze waren bijvoorbeeld verkleed als Anne frank, Columbus of Obama.

En ja naast onze stage gaan we ook vaak naar andere delen van het eiland. En zo gingen we ook een keer een daagje richting noord. Via de snelweg waar je 80 km per uur mag ;) Deze richting heb je veel hotels en zitten de meeste toeristen. En mooie zwembaden die soms een beetje te verleidelijk waren om een duik in te nemen.
We zijn ook een dag naar mangel halto geweest. Hier kon je onwijs mooi snorkelen. Eerst was het een stuk ondiep waar je ook al mooie vissen zag zwemmen of opeens een waterslang voor je neus. Maar als je een stukje verder zwom werd opeen erg diep. En door het heldere water kon je nog de bodem zien. Hier was mooi koraal met mooie verschillende vissen.

De komende dagen heb ik lekker vrij. Want woensdag is het de officiele Aruba dag. Dus dan zal ik weer van alles beleven wat jullie vast weer lezen in mijn volgende blog.

Groeetjes..

• 17 Maart 2015 - 16:54

Marije Vergeer:

Hoi Mariëlle,

Net even je verslagen gelezen en je foto's bekeken.
    Wat een mooi land en leuke belevenissen!
    Geniet er van.

Groetjes, Marije