Eerste week op Aruba .. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariëlle Jong - WaarBenJij.nu Eerste week op Aruba .. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariëlle Jong - WaarBenJij.nu

Eerste week op Aruba ..

Door:

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

02 Maart 2015 | Aruba, Oranjestad

Hooi allemaal,

Na een lange vlucht zijn we alweer ruim een week geleden geland op Aruba. 1 van de ABC-landen en de kleinste. De eerste stappen in de ‘Arubiaanse’ lucht waren heerlijk. Heerlijk zonnetje, met een windje en de palmbomen al in zicht.
Al snel werden we opgehaald door de beheerders van ons appartement. Ze zijn erg aardig en willen ons overal bij helpen. Ze lieten ons gelijk zien waar de supermarkt, stageschool, stranden zijn. En we mogen zelfs de bbq lenen. 

De eerste dag gingen we eerst een kijkje nemen in Oranjestad, waar we een lopend naar toe kunnen. Toen kwamen we ook als snel achter dat je in Arubiaanse Florin of dollars kan betalen. De gekleurde huisjes, winkels en de vele toeristen brachten veel gezelligheid met zich mee.

Ons appartement is 1 van de 5 appartementen. In de andere appartementen zit een familie uit Canada die zo enthousiast waren om veel dingen op Aruba te laten zien. Waaronder de hooiberg, dit is een berg van 167 meter hoog die je kan beklimmen. Ze zeggen hier op Aruba: ‘Als je de hooiberg niet meer ziet ben je verdwaald’. En dit geloofde ik wel, zeker toen ik de top had bereikt want je kon bijna over het hele eiland kijken. Toen we weer in de auto zaten richting huis vroegen de Canadezen willen jullie naar huis? En wij ‘ nee hoor!’ En daar gingen we dan gelijk door naar de Rock Formations. Het eerste wat je denk als je aankomt is: ‘wat onwijs grote stenen zijn dat!’. Deze lagen allemaal op elkaar waardoor nog wel een pad was om te lopen. Maar soms was het zo laag en kleine kiertjes dat je niet meer normaal kon lopen. Van 1 steen was er ook soort gevangenis gemaakt waar je allemaal muurtekeningen in zag van vroeger.

Naast de grotten, stenen en heuvels staat Aruba ook bekend om de mooie stranden. En ja deze zijn zeker mooi. Mooi wit zand met helder blauw water. Aruba heeft verschillende soorten stranden. Vanaf ons appartement kunnen wij zo naar nikki beach lopen. Dit strand vonden wij al heel mooi eruit zien maar de Canadezen zeiden: ‘we brengen jullie vandaag naar baby beach, en daar is het helemaal prachtig’. We kregen een snorkelset mee met snoepjes voor de vissen. En zo werden we daar afgezet. En inderdaad het was heel mooi. Ik ging het water in met de duikbril en wat zien we daar. Mooie gekleurde vissen om je buik heen zwemmen. Dit was erg leuk.
Natuurlijk heb ik afgelopen week ook stage gelopen, ik heb het daar erg naar me zin. Maar daar zal ik in mijn volgende blog meer over vertellen.

• 02 Maart 2015 - 22:24

Willeke:

Mariëlle,
    Wat een mooie belevenis. Geniet er maar van!!

• 02 Maart 2015 - 22:53

Marjolein Vd Velden:

Hè Mariëlle,

Via Facebook kwam ik je blog tegen.
    Super leuk om te lezen dat je op Aruba zit! Gaaf!!
    Heel veel succes op je stage en geniet van het leventje daar
    lijkt me heerlijk.
    ik ga je blog volgen!

Groetjes, Marjolein.

• 05 Maart 2015 - 19:29

Marthe:

Heeeei Mariëlle!!!

Zo te zien heb je het leukk!!
    Veel plezier met je belevenis!!
    Ik mis het dwarsfluiten wel hoor!! ;)
    Veel plezier!!

Xxx Marthe